torstai 21. tammikuuta 2010

Minikirjoja ja muita yli 30 vuoden takaa




Paras "joululahjani" oli pari muovikassillista vanhoja omia lasten kirjoja 70- ja 80-luvulta. Ne löytyivät vanhempieni kotoa täpötäyden kaapin perimmäiseen nurkkaan säilöttyinä! Olin luullut että ne ovat annettu jonnekin eteenpäin, koska niitä ei ollut "näkynyt" missään vuosikausiin. Mutta voi ihanuutta, kun aarrekassit löytyivät! :) Minikirjat ja Heidi-kirjat olivat suosikkeja ja niitä luettiin paljon, kuten kirjojen kunnosta voi päätellä. ;) Hanhiemon satuaarre ja Tiitiäisen satupuu -kirjoja on edelleen myynnissä kuinkahan monennet painokset jo. Hanhiemon satuaarre on vuodelta 1973! Punahilkka-sadun värikkään aukeaman muistan vieläkin, sitä tykkäsin katsella tarkkaan. Johtui varmaan siitä, että suurinosa kirjan sivuista oli mustavalkoisia. ;) Onko Hanhiemon satuaarre nykyään kokonaan värillinen? Näitä vanhoja kirjoja on nyt kiva lukea ja katsella oman tyttöni kanssa. :)

2 kommenttia:

Susanna kirjoitti...

Hauskaa huomata, että Hanhiemon satuaarre vuodelta 73 on erinäköinen kuin se, joka minulla oli lapsena. Olen syntynyt vuonna 74. Minun kirjassani tuo puukuvio oli kirjan sisäkansissa ja etukannessa oli juurikin tuo Punahilkka-kuva. Samanlaista versiota myydään nykyäänkin.

Oma lapsuuskirjani ei ole enää ehjä, joten olen joutunut ostamaan uuden painoksen. Jo lapsena minulle tuli kirjan kuvista hyvin epämiellyttävä olo, erityisen kamalia olivat se yksi tyyppi jolla oli makkara nenässä ja se joka loikkasi lipaston nuppeihin ripustettuihin housuihinsa. Sama huono niistä kuvista tulee vieläkin. :-D

Anastasia kirjoitti...

Muistelen, että tuossa Hanhiemon satuaarteessa olisi ollut paperikannet, mutta ne ovat aikoinaan menneet rikki. Ja sisäkansissa on myös puukuviota. Joo, minä muistan myös ne kuvat, varsinkin se "makkara nenässä" -kuva oli pienestä tytöstä vaikuttava! ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...